OT: doporučte prosím citlivý diktafon na přednášky

Balogh Richard, Ing. balogh@elf.stuba.sk
Úterý Březen 11 09:22:48 CET 2008

Dobry den,

dovolte pohlad z druhej (ucitelskej) strany:

Poriadny ucitel, ktoremu ide o to, aby sa studenti nieco naucili obvykle nema
problem dat k dispozicii materialy vopred. Je dost tazke aj pocuvat, sustredit
sa na vyklad a este si to aj zapisovat. Toto sa jednoznacne zhorsilo v neprospech
studentov s prichodom techniky a ustupom od kriedy. Jednoducho - kym ucitel
tvoril na tabuli, dalo sa to stihat. Ale ked na vas niekto chrli z powerpointu
stovky rovnic za sekundu, nemate sancu. Tu by som povazoval za zakladnu slusnost
zverejnit materialy k prednaske, najlepsie vopred.

S nahravanim je to horsie, pretoze aj ucitel je clovek, sem tam, niekto aj
castejsie sa pomylite a potom sa uvidiet niekde na YouTube pripadne zosmiesneny
nie je najprijemnejsie. Videl som vela kolegov, suverenov, ktori len pri pohlade
na kameru ci mikrofon zacali koktat a rozpravat z cesty. Je to skratka mnohym
neprijemne a je slusne sa najprv spytat.

Mne osobne to mierne vadi, ja by som radsej volil cestu materialy vopred, ale nenahravat.
Ak nejaky student ma dovod (napr. zlomena ruka, nejaka ina porucha) obvykle s nahravkou
suhlasim a predpokladam ze to nemieni nijako zneuzivat.

Kolegovia, ktori dodnes nosia desiatky folii na meotar a nedaju a nedaju si vsak
o nieco take koleduju. :(

Richard Balogh