Nabourávání WiFi a podobně

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Březen 8 23:21:46 CET 2008

On Sat, 8 Mar 2008, Saša Svobodová wrote:

>    Při pokusech se sítí jsem našla ve svém okolí jednu síť. Je označená
> nějakým číslem s písmenky a Windows tvrdí, že je nezabezpečená a určená
> pro veřejný přístup. Fajn, dala jsem tedy "Přihlásit", načež mně systém
> upozornil, že to je nezabezpečená síť a že si mám dávat pozor na svá
> data co posílám do internetu. "OK" cvak a už jsem přihlášená a
> připojená. Internet běhá jako o život. Tak jsem zkusila kouknout na
> stránku a pak jsem to zase vypnula. No a otázky znějí:
>
>    - dá se nějak zjistit, kdo je "administrátorem" této sítě?

Sehnat si smerovou antenu a kartu na kterou jde pripojit a pak necim
jako netstumbler merit silu signalu a urcit smer. Pak popojet kus dal
a zas to same. Kde se to protne - tam to asi bude.

A nebo se muzete pripojit a poslat nejaky email typu 'na lestisti je
bomba'. Pak uz jen sledujete komu do bytu vtrhne zasahovka :-)

>    - dá se lokalizovat můj počítač, když jsem ho takhle "hacknula"?
> (uvažuji normální vybavení, ne radiovůz)

Pokud zvolite druhy zpusob, bude asi lepsi pouzit nejaky operacni system
ktery nezanechava vsude na disku stopy toho co delate (treba takovy linux
je fajn :-) a pred zapocetim pokusu si pozmenit MAC adresu. Kazdopadne
pokud pouziva nejake pokrocile techniky a ma rozsahlou sit, tak muze
zaznamenat orientacne Vasi polohu. Ale blbec co si necha otevrene APcko
s pristupem do inetu to asi mit nebude..

>    - existuje program, jak zjistit úroveň signálu WiFi sítě (tedy krom
> toho co ukazují Windows v okně "bezdrátové sítě")

netstumbler

>    Chtěla bych majiteli sítě nějak říci, ať si svojí síť zabezpečí,
> když ji vidím já, určitě ji uvidí i někdo další a pak se majitel nemusí
> stačit divit.

Jen aby Vas pak neobvinil ze zneuziti dat na nosici informaci az zjisti
ze jste pouzila jeho sit :-)