"Neprůstřelný" router Huawei

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Březen 7 16:25:05 CET 2008

> Hezké odpoledne,
>
>     jdu tedy zkoušet něco s tím routerem, snad se to povede :-)
>
>     SSID je zapnuté zatím jen pro zkoušení, pak jej asi vypnu,tedy
> zobrazování. A dále uvidím.
>
>     Jen se chci zeptat, dá se někde najít V LIDSKÉ ČEŠTINĚ vysvětlení,
> co to je vlastně maska podsítě, k čemu to je dobré a tak? Zatím jsem
> našla jen samé složitosti...
>

> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
>

> 					Saša K. Svobodová

Zdravím,
  Netmask - tj. maska podsítě - udává, kolik bitů v IP adrese (zprava) je
volných pro přidělování počítačům v lokálním segmentu sítě, a kolik (zleva)
je naopak pevných, přidělených dle principu subadresování, a tedy nemohou
být v rámci lokálního segmentu měněny.
  Tedy např. netmask 255.255.255.0 znamená, že 8 bitů = 256 hodnot je
možno použít pro lokální adresování, tj. je možno připojit max. 254 počítačů
(okrajové hodnoty 0 a 255 nejdou využít, mají speciální použití).
  Ještě více česky už to neumím, sorry.
    S pozdravem Pavel Troller