CPLD

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 6 10:22:30 CET 2008

No priznam se, ze jsem se prinutil cele to vlakno precist zpetne...

Vzhledem k tomu, ze uz delsi dobu si s merenim a zaznamem teploty, RH a
tlaku hraju a zkousel jsem ruzna cidla vim, ze nemusi vzdy jit o
absolutni presnost. Ta se da kompenzovat dodatecne nejakou linearizaci
charakteristiky.

Lze tedy udrzovat regulacni proces sice mimo stanovenou teplotu, ale
dulezite je mit predevsim slusne rozliseni a rychlou odezvu nebo alespon
adekvatni pozadovane presnosti. Je to presne jak ten popsany pripad s
tou 30m sprchou.

Cidla co pouzivam (SHTxx) meri s rozlisenim 0.01stC pritom s absolutni
presnosti radove stupnu v celem rozsahu. I presto dokazu zaznamenat
pritomnost vstupu cloveka do mistnosti behem nekolika vterin - bez
ohledu na absolutni hodnotu. Staci jen snimat dostatecne rychle,
vzhledem k setrvacnosti cidla, trend teploty.

Beru ten dotaz spis jako moralni cviceni pro zucastnene ne jako dotaz na
konkretni reseni situace.

Uz jen proto, ze v pripade mereni teploty radu stovek stC se nedeje v
blizkosti samotne ridici desky a je treba tedy volit i adekvatni
pripojeni cidel tak aby se neprojevovaly takove veci jako ruseni a vlivy
privodu. Tohle me take vedlo k tomu, ze jsem se rozhodl celou
meteostanici koncepcne predelat - holt kdyz je clovek blbej domyslet
veci do konce.
Tazateli bych se mozna doporucil poohlednout i po jinem reseni nez je
SPI, zvlast pokud miri do prumysloveho prostredi. Mozna by bylo
vyhodnejsi pouzit neco ala RS485 s centralni ridici jendotkou a mericimi
moduly pripojene na tuhle sbernici.

Radek Vicek