Rozpad veternej elektrarne :-)

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Pondělí Březen 3 20:26:46 CET 2008

> Jeste k tomu, jak nekdo v jinem prispevku psal, ze se
> u nas bude na konstrukci setrit.
> Protoze zeleni jsou aktivni ve vsech okolnich zemich,
> tak dotace na vetrnou elektrinu jsou i vsude kolem
> a je to dobry business.
> V dusledku toho dodavatele elektraren nestihaji
> a potencialni kupci stoji ve fronte. Takze si dodavatele
> diktuji podminky. Aby zajemce elektrarnu vubec dostal,
> musi podepsat docela tvrde podminky, kdy montaz
> provadi primo dodavatel nebo jim certifikovana
> firma. Dodavatel pak provadi i servis v prubehu zivotnosti
> [...]

No jen co vím, odborníci jsou právě z Holandska a jelikož té práce je
skutečně dost, zadávají si zakázky jinde. V ČR dodává náš zákazník
zhruba stovku rozvaděčů pro rotory (montují se na točící se část) ročně
a evidentně je to celkem dobrý job. Na druhou stranu, aspoň co vím, jsou
odběratelem natlačeni do dlouhodobých smluv, které je potřeba vyjednat i
s dalšími dodavateli.

T.V.