RE: Chvála LHC

Tomas Dresler dresler@hw.cz
Neděle Červen 29 01:24:01 CEST 2008

Ten cesky preklad je cool :-) Trisknout o sebe, z kabelu potece krev,
Higgsovo pole je to blato, a pritom zadne blbosti...

--
S pozdravem/with best regards

	Ing. Tomas Dresler

mailto:dresler@hw.cz

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of balu@home
Sent: Saturday, June 28, 2008 5:00 PM
To: HW-news
Subject: Re: Chvála LHC

hehe dik za uznanie, je to dielo mozno 10.000 vedcov/inzinierov/fyzikov
zo vsetkych svetadielov.
V marcovom cisle national geographic vysiel velky clanok o cerne a na
internete aj s interaktivnymi prilohami vid.
http://ngm.nationalgeographic.com/2008/03/god-particle/achenbach-text
Vysiel aj prelozeny v ceskom vydani, tam archiv nie je ale verim ze sa
nikto nenahneva ked dam k dispozicii sukromu kopiu spominaneho clanku
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/particle.pdf (necham to tam len
do pondelka).
Osobne musim povedat ze to je zatial najlepsi a najfundovanejsi
popularno-vedecky clanok o CERNe aky som doteraz cital.
b.

p.s. uz sa vsetko chladi http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/4.jpg,
posledny kus vakuovej komory bol nainstalovany
http://cdsweb.cern.ch/record/1110954 a teda do znicenia zemegule uz
neostava vela casu :-P

Petr Kubáč wrote:
> Precetl jsem nekolik clanku o LHC (Large Hadron Collider) - nejnovejsim 27
kilometrovem urychlovaci v CERNU ve Svycarsku a musim rict ze to je jako
balzam na dusi, protoze dneska zijeme v silne antitechnologicke dobe, navic
marketing busi lidem do hlavy kecy ve stylu <NADSAZKA> Tento mobil je
technicky nejprogresivnejsi protoze je cerveny. </NADSAZKA>
> Decka si vybiraji vysokou skolu zpusobem - "studovat cokoliv jen at tam
neni matematika" Takze projekty jako LHC davaji nadeji ze prece jenom znovu
nevynalezneme  kmenove valky klacky a kameny pod vedenim vrchniho kouzelnika