OT: uz bude patek - pestovani legionely

Rollfree rollfree@volny.cz
Sobota Červen 28 19:50:20 CEST 2008

Ne, myslim ze zatim na sebe nevydela.

Konkretni priklad u me : triclenna rodina, denni spotreba vody
(teple i studene dohromady) prumerne 0.3 m3, denni spotreba
plynu pro ohrev vody prumerne neco pod 1 m3.
Takze ohrev vody me stoji denne cca 10 Kc.

Pokud nemuzete mit zasobnik nad urovni kolektoru (coz je
i muj pripad), je treba honit teplonosne medium cerpadlem
(rekneme 70W  pri 3-4 motohodinach denne), takze nejake
drobne naklady to ma (cca 2 Kc/den).
Cerpadlo se da vyuzit i pro ochlazeni vody, kdy je vecer
nadrz prilis tepla a da se predpokladat, ze by zitra jiz nebylo
kam teplo "ukladat" a musela by se dopoustet studena voda,
tak se v noci honi teplonosne medium studenym kolektorem,
ktery tak slouzi jako chladic. Ale u vakuovych kolektoru
to asi moc nefunguje.

Takze dneska mi  to usetri nejakych 5 Kc denne (pocitam
nejake drobne na udrzbu) po rekneme 200 dni v roce.
Takze 1000 Kc/rok.

Bez zapocteni uroku tedy navratnost 30-50 let, pri zapocteni
uroku absolutne nenavratne.

Takze se to da brat jen jako konicek, pripadne mit dobry zeleny
pocit (jako kdyz si date katalyzator i do auta, kde to zakon
nenarizuje).
Ja to navic beru tak, ze dneska na to mam penize a bavi me to.
Casem to ale tak treba byt nemusi a navic ceny energii jdou
jen nahoru, takze do toho pujdu.

Diky vsem za informace o legionele.

rollfree