Rozvody po domě

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Červen 28 11:43:56 CEST 2008

----- Original Message ---------------
>Dobrý den,
>
>chystáme se stavìt a nechci rozvody podcenit.
>
>Budu tedy do ka¾dé místnosti krom obyèejných zásuvek chtít natáhnout
>2xUTP(FTP) - jedno do klasické ethernetové zásuvky, jedno volnì pro
>pou¾ití pro takové ty chtré vìcièky, jako èidla teploty atp.
>
>Plus je¹tì jednu úplnì volnou krabièku s husím krkem nahoru na pùdu do
>budoucna kdyby nìco.
>
>Nevím ale, zda je¹tì roztahat stejnosmìrných 12V nebo pou¾ívat spí¹e
>nìco jako power over ethernet.
>
>Máte s tím prosím nìkdo zku¹enosti?
>
>Díky za jakoukoli radu, Milan

No, rozvody som myslim nepodcenil (uz to tu v konfere bolo asi pred 2 rokmi v ramci podobnej diskusie, http://www.efton.sk/private/ustr.jpg a ustr2.jpg - plus neodfoteny hlavny silovy rozvadzac), vysiel som z podobneho principu (aj ked ten druhy TP rozvod je niekolko zbernic a nie cista hviezda); dalej su TP k vybranym vypinacom (napr. chodba a schodiste, vonkajsie vypinace, snimace pohybu - vsetko miesta odkial sa za/vypina viac svetiel v roznych kombinaciach podla situacie), dalej samostatny rozvod alarmu (ten si projektoval alarmista sam), telefon a koax na televizor do viacerych miestnosti (nie vsade, napr. na zachode nemam ziadnu zasuvku ;-) ).

Najdolezitejsie skusenosti (toto zahrna aj silove rozvody):
- jedine, co fungovalo hned, bol alarm, ktory na tom samostatnom rozvode urobil profesional a bez zbytocnych caciek-maciek
- napriek velkemu mnozstvu diskusii a planovaniu a napriek dost velkemu mnozstvu zasuviek (aj silovych) *vsetky* relevantne zasuvky vysli za nabytok, takze vsade su aj tak kable a predlzovacky
- skutocne prevedenie sa pochopitelne vzdy lisi od projektu, resp. je projektov viac (nas originalny co sme si nakreslili sami "laicky", ten co kreslil profesional, ten co kreslil clovek co to skutocne robil ("vykonavaci")) a znacenie na kabloch nesedi ani s jednym z nich, takze si ich nakoniec aj tak treba vsetky vypipat
- napriek niekolkym stovkam fotiek, a velkemu casu venovanemu ich popisu ("spalna, fotene od dveri smerom ku kupelni"), som v pripadoch, ked bolo treba zistit, kade presne vedie ten-ktory kabel, prislusnu fotku nemohol najst, resp. v jednom pripade vysvitlo, ze stihli este jeden kabel prelozit po foteni tesne pred zaomietanim
- napriek tomu ze som si myslel ze mam privod vsade som prisiel na to, ze nemam privod na povalu, takze ked som tam daval antenu musel som sa presekat do jedneho z tych husich krkov ktore vedu pod podlahou povaly (nad stropom podkrovnych izieb)
- privod do kotolne je zablokovany original termostatom kotolne, takze tam uz nic ine nedam
- vyvody na plot sa poplietli takze su tam kable ktore vedu od nikadial nikam (samotne kable som netahal ja, nemal som kedy), nejake sa znicili pri terennych upravach, chranicka pod zemou je z mne nepochopitelnych pricin z dvoch casti takze sa medzi ne dostala zem a tym nie je mozne kable vytiahnut/zatiahnut
- najlepsi je ten kabel co z jednej strany visi na fasade a z druhej je len prehodeny do izby kde je ta "ustredna" a visi tam zo steny protilahlej k tej "ustredni" (chlapi zabudli kabel potiahnut dalej po vnutornej stene k tej "ustredni", len ho zmotali a hodili za radiator kde si ho nikto nevsimol; no a po omietkach uz zostal tam kde je...)
- tie svetla co sa vypinaju "z ustredne" som spojazdnoval narychlo po dve noci tyzden pred nastahovanim pod roznymi hrozbami od mojej polovicky; po asi roku prevadzky "visenim" som to potom zakrabicoval, samozrejme ze je elektronika len nadrotovana na univerzali, nebol cas na slusny plosak, napokon som chcel nieco ovela grandioznejsie nez len jednocip a sustavu spinacov a lediek... ;-)
- "domaca automatizacia" je zredudukovana na tie svetla, nie je cas na tie "inteligentne vecicky" (co i len sproste teplomery)
- tie kable som zakrabicovaval dva roky (velku cast, a nieco z toho este aj tak stale volne visi zo steny)
- kable na fasade kde maju byt teplomery tam spatia, ale som este nezohnal ziadnu peknu krabicku (vsetky krabice su skarede sive hnusne hranate)

wek