Kontrola poctu kusu - firmware

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Červen 27 18:55:15 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 27.6.2008 od Galloth:

> Protoze zakaznik musi verit Tvemu slovu ze to funguje. Bud mu predas
> cernou skrinku o ktere nevi nic a nebo mu das popis jak to funguje.

Proc si to myslis? Zakaznik nemusi nicemu verit, zakaznik by si to
know-how zaplatil a reseni by videl. Ze nechci neco sirit do
konference, to prece nevypovida nic, co ma souvislost se zakaznikem,
ne?

> Zakaznik ale neni odbornik na bezpecnost (jinak by si to udelal sam
> :-) ), takze aby vedel, jestli je to bezpecne, tak to bude muset
> nekomu ukazat.

A tady v konferenci je snad nejaky odbornik na bezpecnost? A komu jako
by to asi ukazoval? Najal by si snad kryptoanalytika? Prosimte...

> Pokud mu to dovolis, tak o to know how stejne prijdes. Takze mu to
> asi nedovolis a je to stejne, jak kdyby jsi mu to neukazoval.

Neni tomu tak. Predpokladem je, ze zakaznik umi programovat, jinak mu
je takove reseni stejne na nic. A pokud tedy umi programovat, dokaze
posoudit bezpecnost navrzeneho reseni, kdyz bude urcitym zpusobem
popsano a vysvetleno.

Tak je to zcela bezne. Ja taky nemusim byt odbornikem na spalovaci
motory, abych pochopil, jak motor funguje, do te miry, abych pochopil,
ze nevybouchne a bude se tocit...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem