Jazyk "C" pro AVRka

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Červen 24 00:23:42 CEST 2008

Ono to zase nie je az take zle, ale suhlasim s tym, ze pre zaciatocnika v danej oblasti to tak posobi.

Otazka C pre AVR ma viac rovin. Nemozno od zacinajuceho ziadat, ze si skompiluje "Hello world" pre AVR, napali ho do jednocipu a hned uvidi vysledok.

1. rovina - zoznamit sa s C. Aspon do tej miery, ze viem, co a naco su direktivy #include a ake funkcie mam k dispozicii. Z funkcii minimalne main a printf (tu druhu pre AVR ani tak netreba, na druhej strane su potrebne ine znalosti). Plus samozrejme aspon klucove slova jazyka a zaklad syntaxe. Na toto je free informacii dost a treba hladat bez ohladu na  platformu.

2. rovina - AVR ako platforma. Vediet/nastudovat z datasheetu ako si nainicializovat porty, aby sa rozsvietila LED-ka (najjednoduchsi debug vystup). K tomuto patri nastudovanie fuses, aby MCU vobec bezal a tiez znalost napalenia vlastneho programu do AVR-ka.

3. rovina - konkretny nastroj, lepsie povedane skupina nastrojov na dosiahnutie vysledkov z prvych dvoch bodov.

Pod Win na zaciatok doporucujem originalne AVRStudio + WinAVR (nainstalovat v tomto poradi). Neskor sa daju riesit pritulnejsie nastroje, napr. Eclipse miesto Studia, GCC ostava (navod som tu parkrat prezentoval).
Na napalovanie flash v MCU na zaciatok postaci LPT-74x244-adapter a PonyProg, alebo AVRdude z balika binutils (vo WinAVR). Neskor povedzme JTAG-ICE..

Problemov na zaciatok bude isto vela, netreba sa nechat odradit! Skusenosti v tejto konfere su, staci sa pytat :-)

miro