OT Prekvapeni s DMC-FZ18:-)

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Červen 23 00:29:28 CEST 2008

--- On Sun, 6/22/08, HW CNCnet.info <hwnews@cncnet.info> wrote:

> Mesic byste mel mit vetsi uz jen kvuli tomu, ze mate delsi
> ekv.ohnisko
> na zoomu. Nicmene ja jsem ho fotil hned potom co vysel nad
> obzor a proto
>   se zda vetsi a je take tak oranzovej.

Zdanie vacsieho priemeru je len zdanie v oku. Objektivne vacsi nie je a ani atmosfrea s tym vela nenarobi (so zafarbenim a pripadnou deformaciou ano). Ide len o pocit, ze oko/mozog si velkost Masiaca nad obzorom porovnava so stromami, budovami a pod. Naopak kdesi vysoko nad hlavou tato moznost nie je, preto sa zda mensi. Teda velkost na fotke nema so zdanlivou velkostou nic spolocne - schvalne si vyskusajte odfotit zdanlivo vacsi Mesiac pocas jednej noci nad obzorom a potom ked je vyssie.
Co moze a aj ma vplyv na objektivnu velkost, je perigeum a apogeum. Neviem, ci ste videli peknu fotomontaz Mesiaca v 1. a 3. stvrti ked presne na tieto fazy vysli extremy apogea a perigea. Kedysi davno vyslo v Kozmose.

miro