Vyvojova deska pro ARM

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Červen 19 22:08:00 CEST 2008

Ten adder je luxusne, ale drahsie riesenie aj z hladiska casovania. Da sa tam vopchat aj dodatocne, trebars ako dalsie male CPLDcko, ale mozno by si to stihol aj s '283kami, ak das rychlejsiu pamat. Alebo sa tam daju dve, este pred tym pseudomultiplexom spolu s dalsim zachytnym registrom, samozrejme sa zmeni casovanie. Ak mas zarovnane riadky na mocninu dvoch, tak obvykle staci vertikalny skrol, takze staci adder na najvyssie bity.
Moznoti je hafo.

Na druhej strane ta "komplikacia" v software je sproste scitanie. Obvykle sa v grafike pracuje s objektami relativne voci nejakemu jeho zaciatku (napr.bitblt zacnes od laveho horneho okraja a potom jen inkrementujes a pridavas zvysok do konca riadku), takze je to len jedno scitanie naviac na cely objekt. No, jasne ze je to ma len obmedzene pouzitie, tak ako pises, ale napr. taky fullscreen editor vlastne nic ine ako scrolly ani moc nepotrebuje. Na druhej strane podla mna na priemyselnu aplikaciu pouzivat klasicke okienka so vsetkym luxusom (najma realtime presuv celeho okna) len tazky magor.

Samozrejme ked robis s grafikou tak treba robit hlavou a nie silou, inak dopadnes ako tu pan kolega ktoremu sa vykon ARMov a spol. mali. Dnes uz blikajucou a klikajucou grafikou neohuris uz ani postpubertiakov, takze to obvykle nie je treba prehanat. Akykolvek moderny osembit je trebars na zobrazenie odchodov vlakov alebo na vypis menu a suradnic NC stroja adekvatny, ARM a spol., ak vysllovene nie je odflaknuty hardware (co bohuzial velakrat je) je potom dostacujuci na akekolvek bezne farebne zobrazovanie (trebars typu osciloskop) s vynimkou ziveho videa.

wek