RE:OT: elektrony a doury

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Červen 18 20:37:02 CEST 2008

To je jednoduche, pokud kamarad neprijde s resenim Schrödingerovy  rovnice  pro douru bude  nositelem naboje chudak elektron.

V paxy to je s tou dirou takto
Vodivost typu P
Zabuduje-li se do krystalove mrizky atomy trojmocného prvku se tremi valencnimi elektrony, napr. indium, chybi pro obsazeni vsech chemických vazeb elektrony. V miste nenasycené vazby vznikne "díra" s kladnym nabojem. Tuto "diru" muze zaplnit elektron z nektere jine vazby a "dira" se v krystalu presune na jeho místo. Jinak recen nasitelem naboje je stejne elektron, jen se presunul na jime misto.

>dobra otazka :-) nosicom naboja su elektricky nabite castice a diera nie
je ziadna castica ale len oznacuje absenciu nosica naboja. Som zvedavy
ako to dopadne :-)