Zapnout/vypnout jednim tlacitkem

Úterý Červen 17 13:45:13 CEST 2008

Zdravím, kdysi jsem to tady poptával a jelikož jsem nenašel žádné jednoduché řešení, vybastlil jsem si následující - viz příloha. Požadoval jsem aby to po výpadku napájení přešlo vždy do vypnutého stavu a aby to neobsahovalo žádnou inteligenci.
Jediné nevýhody které jsem zatím zaznamenal jsou: Potřebujete relé se dvěma přepínacími kontakty, tlačítko musí mít rovněž přepínací kontakt. Jinak to mám ve sklepě pro ovládání světel v každé místnosti a pak centrálně zhasínám odpojením napájení. Mám to druhý rok a zatím o tom nevím.
Kondenzátor C1 musí mít náboj potřebný pro sepnutí relátka, kondenzátor C2 na jeho udržení při návratu stisknutého tlačítka. Pokud tlačítko přidržíte stisknuté, obvod se vrátí do vypnutého stavu.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Tuesday, June 17, 2008 10:45 AM
To: HW-news
Subject: Zapnout/vypnout jednim tlacitkem

Přátelé, nemáte někdo tip na co nejjednodušší zapojení, abych spínáním jednoho tlačítka přepínal relé na zapnuto/vypnuto? Vím, že se to dá třeba pomocí D klopného obvodu, ale jde mi o to aby to bylo co nejjednodušší a nejmenší (a přitom bez použití SMD). Ideálně za použití dvou až tří tranzistorů ;)

Jo, taky vím, že existuje hotový výrobek v provedení na DIN lištu, ale to je moc velký, potřebuju to nacpat dovnitř autorádia ;)

Předem díky.

P.K.