bitfield v avr-gcc

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Červen 16 15:25:29 CEST 2008

Mozes mu poslat bitove pole 2x (pomocou pointera na cele pole a sizeofu to vies). V prvom poli bude maska, ktore flagy sa maju prevziat a v druhom budu mat tie flagy hodnotu, ktoru pozadujes.

Pointer na flag v zmysle ceckovy pointer nejde, lebo ceckovy pointer ukazuje iba na byte, nie na bit. Ale to Ti urcite nemusim vysvetlovat, asi si myslel povedzme dvojity pointer - jeden na prislusny byte, v ktorom sa flag nachadza a druhy poradove cislo bitu. Podla mojho nazoru nepojde ani toto, lebo bitove pole z principu nemusi obsahovat len 1-bitove flagy, ale aj viacbitove polozky, ktore sa mozu prelievat z bytu do bytu. Akoze ukazat povedzme na zaciatocny bit takej polozky (byte a bit) by mozno nejako uzitocne mohlo byt, ale ono sa bitfield pouziva iba tak, ze si jednoducho priradis hodnotu danej polozky z pola do premennej a s tou dalej pracujes, podobne v cykloch, podmienkach, predavani do funkcie...

miro