OT: Asi na Sasu - co znamena bile svetlo na zel.prejezdu
Vašek Petr
Petr.Vasek@asseco.cz
Pátek Červen 13 13:54:56 CEST 2008
Jeste se pokusim upresnit, u uplne stareho modelu prejezdu, byl pred varovnymi cervenymi svetly umisten
plechovy stit, na kterem byl tusim symbol pro nechraneny prejezd. V klidovem stavu, tj. prejezd je funkcni,
byl tento stit nahore nad svetly ve vodorovne poloze, takze nebyl videt. V pripade poruchy prejezdu
se elektricky vybavila zapadka ktera tento stit pridrzovala ve vodorovne poloze a stit se vlastni vahou
preklopil dolu do svisle polohy a obe cervena svetla zakryl a tudiz nahradil krizem pro nechraneny prejezd.
Funkce stitu byla pozdeji nahrazena bilym svetlem, ktere pokud neblika tak signalizuje poruchu
zabezpecovaciho zarizeni a jedna se tudiz o nechraneny prejezd.
Uz kdyz nas to ucili na ucnaku tak se mi velmi nezdalo, ze poruchovy stav je signalizovan absenci
nejake signalizace. Pro priklad vrazednosti takoveto signalizace staci aby v prubehu signalizace
napr. odeslo vlakno signalizacni zarovky, vypadl proud a ja nevim co jeste, tak cervena svetla prestanou blikat
a treba zrovna zaroven s prujezdem vlaku. Pokud nepockam az zase zacne blikat bile svetlo tak me muze prevalcovat
prave projizdejici rychlik jedouci v opacnem smeru.
Masinka
> -----Original Message-----
> From: pyrin@volny.cz [mailto:pyrin@volny.cz]
> Sent: Friday, June 13, 2008 1:22 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: OT: Asi na Sasu - co znamena bile svetlo na zel.prejezdu
>
> Dříve bylo zvykem u nechráněných přejezdů, že vyběhl pomocník
> (nezaměňovat s pomocníkem a ochráncem), který zastavil
> auto-dopravu a pak si zase přiskočil a vlak jel dál.
> pyrin
>
> ----- Original Message -----
> From: ""Ing. Libor Konečný"" <support@mikrovlny.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Friday, June 13, 2008 12:03 PM
> Subject: Re: OT: Asi na Sasu - co znamena bile svetlo na zel.prejezdu
>
>
> Svetlo tusim neblika do urcite vzdalenosti vlaku od prejezdu.
> Kazdopadne co je 100procentni a temer 100procentne to ridici
> ignoruji je
> to, ze pokud svetlo neblika, jedna se o prejezd nechraneny:-
> tzn jako by
> tam ten semafor nebyl.
> Vzdy kdyz nem CEZ jednou za rok z duvodu udrzby vedeni,
> odpoji na cely
> den proud v cele lokalite, paxe nestacim divit jak kazde auto prejizdi
> ten prejezd jako by se nic nedelo a vlak je cca 10 a 5 m od nich a
> troubi nez si to nektery z ignorantu v aute vsimne.
>
> LK
>
>
>
> RV napsal(a):
> > Vim, ze to tu kdysi nekde zaznelo, ale nemohu to najit v
> archivu konfery.
> >
> > Jaky rozdil je z hlediska obsazeni useku trate, kdyz na semaforu
> > blika/nesviti bile svetlo?
> >
> > Jezdim kazdy den do prace pres zeleznicini prejezd (hlavni
> trat CB-Pha a
> > CB-Plzen), kde jsou sice zavory, ale neni tam naprosto
> videt (nejde se
> > rozhlednout). Z jedne strany svestky postavili dve nejake bunky hned
> > vedle silnice a blizko u treti a z druhe strany je krovi,
> ktere nikdo
> > neprorezava. Takze pokud nestrcim cumak az na trat tak se
> nekouknu - tak
> > na to pecu. :-(
> > Proto by me zajimalo proc nekdy to svetlo blika a nekdy ne.
> >
> >
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list