konektor PCMCIA

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Čtvrtek Červen 12 09:30:10 CEST 2008

Na notebooku IBM T22 jsme používali bastl sestavený z PCMCIA karty se dvěma USB, která byla uříznutá tak, aby nevyčnívala,
a dalšího zařízení, které bylo připojené pomocí USB. Po dvou letech karta přestala fungovat (i zasmrděla). Sháněli jsme stejný typ
karty, abychom jí mohli opět zkrátit. To se nám podařilo, ale bohužel tišťák už je jiný a spoje i součástky zasahují do uříznuté části.
Po chvíli zkoumání tišťáku jsem vzdal myšlenku, že pochopím funkci. Byl jsem ale dost přesvědčený, že obvody na uříznuté části
zajišťují přepínání 5V na USB buď z PCMCIA nebo z externě přivedeného napájení na konektor, který na kartě je. Kartu jsem zkrátil
a skutečně funguje, ale bez 5V na USB. Chtěl jsem potřebných 5V vzít přímo z konektoru PCMCIA. A tady nastal problém. Na
internetu jsem našel několik popisů tohoto konektoru a vždy bylo 5V na pinu 17 a 51. Já tam ale napětí nemám. Naopak podle
tišťáku jsem přesvědčený, že se 5V bere ze spojených pinů 33 a 34. Podle popisu je to Write Protect a GND. Co dělám špatně?