[OT]: Skolstvi bylo Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ; -)
Galloth
lordgalloth@gmail.com
Středa Červen 11 17:13:29 CEST 2008
Ja v soucastnosti jeste studuji na VUT Brno a s nasich profesoru vubec
zadne spatne pocity nemam. Je ale pravda, ze po VS nechci, aby me
pripravila na me pripravila na praci ve firme. Ocekavam, ze mi dat
urcity prehled kam saha pochopeni tech problemu, ktere me zajimaji
(rozumej ktere studuji). To co me dnes na VS uci, se jednu v praxi
uplatni, ale rozhodne to nebude hned.
Je smutnym faktem, ze vetsina lidi zamenuje VS s nastavbou stredni
skoly ale jeste smutnejsi je, ze titul se povazuje za nejake meritko
kvality.
Ted jsem byl na jednom pracovnim pohovoru a muj protejsek se docela
divil tomu, ze se na VS dostaneme k modernim poznatkum a technologiiim
(neodpustim si rypnuti - kolik z Vas dela nebo bude brzy delat s
Virtex 5???), ale presto chteli na to misto vysokoskolaka. Navic uplne
zbytecne. Takovou praci bych mohl delat hned po gymplu. Jenomze firmy
jsou line udelat poradny pohovor se stredoskolaky aby vytridili zrno
od plev a tak doufaji, ze to za ne udela VS a pachti se po titulu....
Honza
2008/6/11 RV <vicek.radek@cpost.cz>:
> Bez ohledu na to, ze se vas to dotyka a treba jste svetla vyjimka tak
> musim rict (a uz jsem to sem psal), ze to co se provadi na VS je
> tragedie, ktera lidi, kteri maji tvurci mysleni jen a jen nici a ubiji.
>
> Mam skvele vzpominky na ZS a hlavne gymnazium Jirovcova (jsou tam
> matematicke tridy uspesne i v soutezich) zde v CB. Krome toho, ze tam
> byla ukrutna legrace (i pri vyuce) tak jsem se nemusel nic ucit doma.
> Jsem bohuzel ten typ, co nema nijak zazracne schopnosti se neco biflovat
> a tak 1:1 se vracim kontrolovat (po par metrech) zda jsem zamknul auto,
> byt nebo zhasnul. ;-( I presto jsem se ucit nemusel a to ani na
> maturitu. Potrebuji k tomu abych se neco naucil mit s kym diskutovat a
> ptat se k veci, abych pochopil jak to funguje - proste princip. Proto
> jsem byl vzdycky lepsi ve fyzice - matika preci jen potrebuje nejake
> penzum znalosti, ktere si je treba pamatovat (treba to jak se integruji
> funkce si nijak jednoduse neodvodite).
> Na VS (slaboproud ZCU) jsem byl s prominutim v pr..li. Ucitel si odrikal
> svoji prednasku, popsali jsme pri ni klidne dvacet stranek A4 a tim
> skoncil. Na cviceni se propocitalo s nejakym asistentem par prikladu ze
> skript a take konec. Naprosty nezajem o to zda nekomu neni neco jasne.
> Tohle preci neni skola kde me neco uci - to je korespondecni kurz - na
> to tam ucitele nepotrebuju. Nakonec z celeho roku na VS byla anglictina
> (anglican neumel cesky ani bž) a tak na knizky kaslal a povidalo se. No
> a pak pocitace, na ktere jsem mohli s kamosem kdy se nam chtelo a take
> jsem toho nalezite vyuzil - protoze po roce (kdy jsem videl PCcko na VS
> prvne v zivote) jsem nastoupil jako programator do vypocetky na plnej
> uvazek.
>
> To same se opakovalo po 10 letech kdy jsem se blahove (doufal jsem ve
> zmenu) prihlasil dalkove na JCU (bakalar - automatizace a merici
> technika). Vydrzel jsem to presne stejnou dobu jak v te Plzni s tim, ze
> mi to nedalo vubec nic.
>
> Problem je, ze na skolach jsou lidi co tam zaclaneji a pridelaji
> kantorum praci a zvysuji naklady skoly (pokud by nebyla dotace na zaka
> nebylo by to co ted je mozne). Pak samozrejme neni mozny nejaky vetsi
> individualni pristup. Kdyz jsem sel na tu ZCU (zrovna zacla doba
> masivnich naboru) tak nas bylo v kruhu 220 (dokoncilo tusim 7 - nechci
> kecat ale radove to souhlasi). A kruhu bylo tusim 7. Behem prvniho roku
> se vylilo 90% prihlasenych - skola dostala sve penize a za rok nabrala
> dalsi. Naprosto nechapu proc mame mit 80% populace s maturitou a 60% s
> VS titulem - ovsem vetsina naprosto tupych nic noveho neprinasejicich lidi.
> Tohle nevyresi zadne skolne - vyresi to jen nastaveni parametru
> prijimacich zkousek tak, aby prosli jen ti kvalitni - to jak se
> prijimacky udelaji se da obejit i to, aby neprosli jen ti bibliofilove.
>
> Omlouvam, ze s edo toho zapojuji, ale jak slysim o skolstvi tak mam rudo
> pred ocima. Jsme zvedavej take proto, ze v zari nam nastoupi starsi syn
> do skoly.
>
> Radek Vicek
>
> Petr Tošovský napsal(a):
>> Myslim ze timhle jste se dotkl spousty lidi, vcetne mne kteri pusobime
>> ve skolstvi. Myslim ze studenti a nejvice ti kteri do skoly prakticky
>> nechodi, jak jste psal o sobe, nemaji sanci zjistit co a jak se na skole
>> dela. Ano spousta veci jsou hlouposti, ano honi se veda, ano nektere
>> veci jsou trapne jednoduche, ale co byste od skol chtel? To maji vyrabet
>> auta aby mohli u nich studenti delat navrh karoserii? Uci se na tom co
>> je po ruce, co finance dovoli a co kvalita vyucujiciho poskytuje. Vsude
>> jsou to jen lidi, nekdo je dobry, nekdo horsi. Spickovych odborniku je
>> ve skolstvi malo, protoze kdyz jsou spickovy, tak proc by se meli
>> zdrzovat s tlupou studentu kterym je uplne jedno co jim rikaji? Ja vidim
>> problem v tom ze se v dnesni dobe dostavaji na vysoke skoly a i stredni
>> skoly lidi ktere to nezajima, kteri si jen chteji udelat tituly a proc?
>> Protoze skoly dostavaji penize za pocet studentu a protoze velke
>> spolecnosti ty tituly vyzaduji, pouzivaji je jako meritko kvality
>> cloveka coz je spatne. Propojeni prumyslu a skol existuje, takze
>> moznosti je hodne, jen se student musi zajimat, coz nebyva zvykem, sam
>> jsem udelal stejnou chybu.
>> Vas priklad je krasna ukazka toho ze jste nejspis skolu dokoncit chtel a
>> proto vam to mohlo prijit lehke. Drtive vetsine studentu je to jedno,
>> protoze maji dost casu, rodice je na skole preci o rok nebo dva podrzi
>> dele, v tom neni problem, tak proc pospichat do prace? A ze nastup do
>> prace znamena uceni se znova? No jiste, vzdyt preci nastupujete do uplne
>> neceho jineho nez co jste poznal, nikdo na skole vas nemuze naucit
>> serizovacem montazniho robota XYZ, uci vas preci jen premyslet technicky
>> a ukazat vam zakladni principy, ktere pak v praxi pouzivate a ani o tom
>> nevite a rikate z vlastne ta skola neni az tak dulezita. :-)
>> Clanky nadavajici na nase skolstvi ctu denne, ale z meho pohledu neni
>> vec tak spatna jak se prezentuje. Sousedova travicka je preci vzdycky
>> zelenejsi atd. Jsou jiste lepsi skoly nez nase, jsou ale i skoly
>> podstatne horsi. Bohuzel jsme vychovavani a masirovani medii videt vse v
>> tom nejhorsim svetle jak to jen jde.
>> A ohledne tematu ... kdyz mi nekdo rekne pouzij tenhle MCU, tak mu
>> vysvetlim ze to neni z toho a toho duvodu vhodne, pokud to neuzna, tak
>> si v duchu pomyslim neco o tom zadavateli a jdu pouzit to co chce. Kdyz
>> mi da volnou ruku, tak vybiram podle parametru a kdyz to neni nic
>> kritickeho, tak se muzu uchylit k tomu co mam zmaknute. Nic jako
>> vyhraneny navyk na nejakou radu MCU neuznavam, vybira se podle ucelu ne
>> podle toho jak jsem se vyspal a co se mi libi. At se to libi nebo ne,
>> tak je mi proste pri psani v C skoro jedno do ceho to na konci pujde,
>> ASM umim pro x51, naucil jsem se ho na stredni skole a pouzil ho asi
>> dvakrat. Kdyz si ale otevru vystup kompilatoru tak vim co tam je a to
>> nejen u x51, ale i u dalsich rodin, kdyz se letmo kouknu na instrukcni
>> sadu. Kdyz mi nekdo rekne ze tam a tam maji odzkousenou x51 od tohoto
>> vyrobce a protoze s tim pracuje cely tym tak je hloupost jit proti tomu.
>> Jinak ASM ma sve opodstatneni v jistych pripadech jak se tu jiz
>> mnohokrat zminilo - rychle funkce na hranicich moznosti HW, veci
>> kriticke na bezpecnost ... Takze kdyz bude potreba tak sahnu i po nem.
>> Chce to byt trosku otevreny a ne jako zdejsi stari morousove, kteri
>> preferuji jen to svoje.
>>
>> Myslim ze ten flame se nakonec zadari, tolik lidi co nas sem bezne
>> nepise se obvykle nepodari vyburcovat. ;-)
>>
>> Tosa
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz
Další informace o konferenci Hw-list