[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červen 8 21:39:23 CEST 2008

Vykon aparatury vam nereknu, ale zkusime se podivat na hladinu hluku 1m od repraku

Ve volnem prostoru (v poli primych vln) plati pro vypocet akustickeho tlaku a akustického výkonu vztah

Lp = LW + 10 log (Q / 4 pr2 )

z toho lze odvodit

L2 – L1 = 20 log (r1 / r2)

pokud jste slysel dobre byla nejspis hladina akustickeho tlaku 60dB, pridame 10dB na hluk silnice

L1=70- 20log (1/2350)= 137dB
Pro predstavu 75 cleny orchestr, kdyz to rozbali, tak v pohode udela 140dB coz odpovida akustickemu vykonu 100W (neplest s elektrickym vykonem)

Tak jsme si to krasne spocitali a rekneme si, ze to je cele o nicem, pokud by u vas byl  hlkuk o 10bB vyssi tj. 80bB dostali bychom se na hluk 150dB a tomu jiz odpovida akusticky vykon 1000W.
:-)