OT: Phoenix na Marsu a Eurobot :-)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Červen 8 19:54:44 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 8.6.2008 od Pavel Troller:

> Zdravim, kdyz jsem videl titulek "Sonda Phoenix má na Marsu problémy
> s vyhodnocením vzorku" (viz
> http://www.novinky.cz/clanek/141970-sonda-phoenix-ma-na-marsu-problemy-s-vyhodnocenim-vzorku.html
> ), nemohl jsem si nevzpomnenout na Eurobota.

:-)))

> Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) v sobotu oznámil,
> že vzorek uvízl na vstupním filtru, který vpustí do pece jen částice
> o průměru menším než jeden milimetr. Odebraný materiál o objemu asi
> 200 mililitrů má sice podobu prachu, ale jednotlivé částečky se
> zřejmě slepily do hrudek. Infračervené čidlo proto nemohlo vyslat na
> Zemi signál, který by potvrdil, že se vzorek dostal dovnitř.

Ono zajimave je take to, ze predpokladaji, ze se jedna o led. Pokud by
ten bagr vyhrabl led, tak by me take zajimalo, jak by to tam nacpali.

> Tak doufejme, ze panove z Arizonske university v Tucsonu vyvinou pro
> sondu novy firmware, ktery problem nejakym vtipem odstrani :-).

Sonda vyskoci, otoci se na bricho a vyklepe velky binec ven :-))) Maji
vubec vyreseno, co s tim materialem vetsim nez milimetr? Nebo to ucpe?

> Napriklad pouziji vrtak puvodne urceny k vrtani vzorku, aby provrtal
> vetsi diru do vstupniho filtru :-).

Jenom aby vrtak omylem neprovrtal to DVD s mym jmenem!!!

> A pro mne je to velke plus pro vsechny Eurobotisty - vidim, ze i
> daleko pokrocilejsi robot muze trpet obdobnymi "trivialnimi
> problemy" :-).

A co teprve kdyz ta veleslavna evropska sonda pristala do krateru na
mesici, co? Ja porad vzpominam na to jejich ridici stredisko se dvema
pocitaci a na toho vlasateho chlapika, ktery se tak vychloubal a potom
zmizel a uz jsem ho nevidel :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem