OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Martin Persich persich@transcon.cz
Neděle Červen 8 14:23:23 CEST 2008

> Malá velikost pixelů je výhodná, jen pokud chceme malou hloubku ostrosti.
> drtivé většině ostatních případů je na obtíž (hlavně šum).

> Závisí od velikosti a ta je obecně nepřímo úměrná odmocnině z počtu.
Prostě
> kolečko o průměru 20 µm bude na čipu s třímikrometrovými pixely rozplizlé
> přes šířku 7-8 px, zatímco na čipu s pixely velkými 12 µm se rozleze jen
> přes 2-3.

Měl jsem vždycky pocit, že hloubka ostrosti záleží na celkových rozměrech
(úhlopříčce) čipu a ohniskové vzdálenosti objektivu. Počet a velikost
jednotlivých pixelů s tím nemá nic společného. Jde o čistě fyzikální
principy optiky už z doby, kdy ještě o digitálních fotoaparátech nebylo vidu
ani slechu.

Martin. persich@transcon.cz