OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Červen 8 09:48:26 CEST 2008

From: "Havran Jiri" <Jiri.Havran@cez.cz>
> Nikdo nepsal o vlivu vymenitelnosti objektivu.

Někdo ovšem psal o vlivu toho, zda je fotoaparát kompakt, což je dle mého
názoru jinými slovy vyměnitelnost objektivu:-)

> Ne vine je maly rozmer chipu kompaktu

Hehe:-) Výjimečně zrovna v téhle situaci je malý rozměr čipu (resp. z něj
plynoucí malé pixely) výhodný.

>  a horsi svetelnost jejich objektivu. U zminovaneho typu se musi pocitat
> s fyzickou ohniskovou vzdalenosti a nikoliv prepocitanou. To jest tedy
> 4.6-82.8 proti 28-504. A to uz urcity rozdil je. Nikdo netvrdil, ze
> pozadi rozostrit nelze, jde o to do jake miry a "jak hezky" (bokeh).
> To je jednoduse fyzika. S mensim obrazovym polickem musim pouzivat
> adekvatne kratsi objektivy a tedy bude vetsi hloubka ostrosti.

Však právě proto jsem v mém příspěvku porovnával s opravdovými 500 a 1500
mm.

Ale jak tak o tom přemýšlím, vychází mi, že ta hloubka ostrosti (v %
vzdálenosti foceného objektu) je úměrná jen poměru mezi průměrem aktivní
části objektivu a velikostí pixelu na čipu.

> Dalsi vec je kolik lidi ohnisko 504mm ekv. vyuzije.

Typické situace vedoucí k použití ultrazoomu:
- To si tak sedím na lavičce, asi 5 m od sloupku s jízdními řády a jsem
línej se tam jít podívat. Vezmu tedy fotoaparát, zoomnu, vyfotím, přečtu:-)
Stejným způsobem lze pohodlně číst různé vývěsky v čekárně úřadu. Nebo v
jídelně, co bude zítra k obědu.
- Jdu po ulici, zaujme mě nějaká anténa na střeše, zoomnu, vyfotím, doma
prostuduju.
- 50 m daleko jede pán na nezvykle vypadajících kolečkových bruslích (to
byla jedna z prvních fotek, co jsem s tím včera udělal).
- Z vlaku/autobusu/auta vidím nějakého zajímavého ptáka, nezvykle vypadající
letadlo, izolátory, rozvodnu VVN, továrnu, ...
- Zajímá mě, co že se děje na začátku kolony, ve které stojíme.
- Řidiče zajímá, jaký výfuk mělo to vytuněné auto, co nás předjelo a rychle
se vzdaluje:-)

PH