OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Serych Jakub Serych@panska.cz
Sobota Červen 7 09:40:46 CEST 2008

Naopak. Pokud objektiv ostri jen k nekonecnu, je neco v neporadku. U vetsiny
rozumnych objektivu (osobni zkusenost Sigma, Tamron, Nikon, ale nepochybne to
jsou vsechny rozumne objëktivy rozumnych znacek) je na nekonecno zaostreno ne
na dorazu, ale tam, kde lezi stred lezate osmicky proti carce, coz je jeste
pomerne velky kus pred dorazem. Duvodem jsou jednak tolerance mechaniky
objektivu, ale hlavne nutnost to tak mit z hlediska fotografovani. Za
nekonecno se bezne ostri pri praci s hloubkou ostrosti, pri IR fotografii,
ktera to potrebuje z ciste fyzikalnich duvodu a mozna jeste i v jinych
situacich. Zkuste se podivat na svuj Zenit, Practicu i Flexaretu, kde je
carka proti znacce nekonecno a kde je doraz :-))

Jakub Serych

________________________________

	From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
On Behalf Of Havran Jiri
	Sent: Saturday, June 07, 2008 6:10 AM
	To: HW-news
	Subject: Re: OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

	No, ja jsem se bavil o "standardnim" fotoaparatu a objektivu. A tam
to proste tak je. Na jednom konci je min. vzdalenost (dana konstrukci obj.) a
na druhem konci jest nekonecno. Pokud to ostri za nekonecno tak je neco v
neporadku. Funguje me to tak u Zenitu ET, Prakticy MTL, EOS 3000, EOS 50E,
EOS 400D. U Flexarety to nebylo jine. Pokud na telo sroubujes neco jineho,
spec. pro astrofoto, tak bych tu neventiloval.
	Dle uvodniho dotazu jsem pochopil, ze onen kompakt bude pouzivan pro
bezne ucely.
	Moje jedina obecna vyhrada je k silenemu superzoomu, tady proste neni
nic zadarmo. A v dalsim bych u teto tridy fotoaparatu pres 5Mpx taky nesel.
To je asi tak vse.

	S pozdravem Raven