OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Petr Hronek trit@atlas.cz
Pátek Červen 6 21:43:17 CEST 2008

Dobrý den,
nemám jmenovaný model, ale obecně:
venku lze vycházet ze směrného čísla, citlivosti a clony - směrné číslo by
mělo být udávání "v černém tunelu"
hledáček za tmy - nevěřím v nic smysluplného, viděl jsem podobný systém u
MINOLTY D200, ale bylo jej možno použít jen u manuálního fokusu pří
autofokus ne.
s pádem na zem u takhle "dlouhého" skla nepočítejte dlouhé sklo - vzžší
nároky na přesnost - i relativně malé "ťuknutí" může být znát.
kapsa by vadit neměla, teda pokud ho ochráníte před prachem a roztopenou
čokoládou... :-)
jde o to, kam se kapky dostanou - mohou poškodit napařené vrstvy na optice,
případně způsobit zkrat. Povrch oschne, uvnitř to bývá VELKÝ problém
elektricky i mechanicky.
Baterie nejsou problém - ať vydrží jakkoliv dlouho, vždycky dojdou -
náhradní s sebou :-)
Pokud chcete foťák pro outdoor, hledejte něco speciálně odolného i za cenu
menšího zoomu (protože jsou menší, lehčí, lehčí baterie, odolnější) -
univerzální přístroj zatím neexistuje
astronomie - ostřím na nekonečno dle "stupnice" lehce přicloním - měl by se
nastavit delší čas, ale nebývá to nutné - hvězdy mají tendenci se vypalovat,
clonou získám hloubku ostrosti, chce to motorovou montáž, pokud netoužíte po
čárkách.

Petr Hk

  plánuji zakoupit Panasonic DMC-FZ18E-S Lumix a zajímalo by mě, zda někdo z
  přítomných s ním, nebo s něčím podobným (kompakt 18x zoom) má praktické
  zkušenosti.

  Zajímá mě především:

  Jak daleko venku doblýskne blesk.

  Hledáček za tmy - zda něco smysluplného uvidím na displeji, když světelné
  podmínky odpovídají použití dejme tomu 1 min. expozice při 1600 ISO.

  Mechanická odolnost - zda dlouhodobě přežije nošení v kapse (já vím, 400 g
  je dost), občasné pády na zem a pod.

  Odolnost proti dešti - zda nemusí po pár kapkách do servisu, nebo po
  zmoknutí sám vyschne.

  Výdrž baterií

  Nějaký obecný zásadní problém, který mě teď nenapadl?

děkuji, PH