Kompenzacni kondenzator

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Čtvrtek Červen 5 20:34:14 CEST 2008

>A naco (preboha) taketo vykony treba kompenzovat ???
>Ak ich nejdete niekde montovat aspon niekolko desiatok, tak je to celkom
>zbytocne. Inak pribliznu kapacita uz bola uvedena.

Potrebuji napajet zarizeni s 11W vybojkou bezpecnym napetim. Takze
jsem pouzil stridavy adapter DE20-15 z GM elektorniku, ktery
poskytuje vystupni napeti 15V~, 20VA. V zarizeni je pak obracene
zapojeny sitovy transformator 12V->230V, 20VA. Ty 3V rozdilu jsou
planovane na kompenzovani ztrat pri transformaci.

Problem je, ze adapter se znacne hreje, coz lze castecne prisuzovat
poddimenzovanemu transformatoru v tom adapteru, ale vzhledem k
mnozstvi zucastnenych civek se obavam, ze se hreje hlavne jalovym
proudem. V jednom adapteru mi vcera dokonce prehorela tepelna
pojistka pri 5minutovem testu.

J. Hanzal