Rychlonabijeni alkalickych akumulatoru

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Červen 3 09:56:55 CEST 2008

Rychlonabíjení možní je i dnes, detekuje se teplota 45st a detekuje se
pokles nebo první či druhá derivace. Dokonalá je druhá derivace. Používám 5
let MC33340, zmiňoval jsem se o tom před lety i zde, včetně různých poznatků
a doladění.

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>

Zdravím konféru.
Pokusím se shrnout svoje neznalosti kolem rychlonabíjení.
-Už před více než 15-ti lety bylo rychlonabíjení běžné, třeba u ručního
profesionálního nářadí Bosch.
-Kolem 2002 se vylíhla 15min. nabíječka varta/Rayovac. Bohužel nabíjí jen
speciální akumulátory vyrobené technolgií i-c3. Právě tuhle nabíječku jsem
si koupil ve výprodeji, a inspirovala mně k napsání příspěvku.
-Varta prodává rychlonabíječku 57075 která proudem 7.5A dokáže nabít bžné
NiMh člénky. U větších kapacit se nabíjení protáhne na 20min, ale to je
dobrý čas.
Články i-c3 už se nevyrábí :-( škoda, měly příjemně malý vnitřní odpor.

Tady v konféře občas někdo nabíječky rešeršuje, ale mám pocit že se spíš
cení schopnost vybíjet, případně nabíjení celých packů, a o rychlé nabíjení
není zájem.
Zná někdo princip rychlého nabíjení, používáte to někdo?
Lubor