Sirka pasma digitalnich osciloskopu

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Červenec 31 10:50:16 CEST 2008

digitalny vystup by mal byt tiez zatazeny 50 Ohm. Vystup by mal mat
menovitu impedanciu (vid rezistor R13), signal sa vedie ku spotrebicu
50Ohm kablom, na spotrebici by mal byt korektne zaterminovany. Jedine
tak sa da z toho vytiahnut maximum.
Ako pises princip je rovnaky. Otazka je odkial zacina pojem "VF". Vsimol
som si ze ludia maju tendenciu byt predposrati zo sinusu 50MHz (prepacte
za vyraz, myslim to v dobrom, ale nic lepsie ma nenapadlo) lebo to je VF
a to je ducharina. Na druhej strane digitalny signal 50MHz nie je ziaden
problem a nic specialne ku tomu netreba. Digitalne signaly sa znacne
zanedbavaju, treba viacej osvety :-) Pritom tie zanedbane digitalne
signaly casto vyzaduju viacej pozornosti ako ten staticky sinus o nizsej
frekvencii. Nechcem aby sa to zvrhlo na ducharinu a dristy o teorii pola
(ako obvykle :-)), rozmyslam ako zvysit vseobecne povedomie o tychto
problemoch. Ukazat ze veci sa daju robit pomerne jednoducho len treba
respektovat urcite zasady...
b.