RE: Ovládání 433 MHz

pavlp pavel pa-vep@atlas.cz
Čtvrtek Červenec 31 06:54:27 CEST 2008

Taky jsem nasadil sestavu vysílač,přijímač, myslím nějak TX4MSI , vysílač na výstup Tx seriové linky z MCU a přijímač na převodník RS232 a do PDA. Zajímalo by mne, zda se má vysílač připojit na napájecí napětí jen když chci vysílat nebo může být trvale připojen. Také uvažuji, že bych pomocí MCU přijímal povely, nebudou se oba vysílače rušit ? Nebo s nimi zacházet jako třeba s RS485, povolovat vysílání (připojit na napájení) jen když je potřeba a v klidu být přeplý na příjem a sledovat dění od PDA jako master.

PP

Od: Tomáš Chvátal
Přijato: 30.7.2008 17:17:11
Předmět: Re: Ovládání 433 MHz
Ad drat - ja bych to neresil pokud nechcete ladit stovky metru
Ad proutek - tak nejak. 17cm vodicem vytvorite antenu GP a ta potrebuje protivahu. Tou bude ten kov kolem.
Pokud se Vam bude chtit, muzete dat 19cm a pak zkouset pomalu stipat a merit dosah. Az se dosah zacne zkracovat, vite ze jste uz ustipal moc :-)
Ad antenka k vysilaci - da, ale chce to zkouset.
Kousek dratku jehoz jeden konec pripojite NEKAM na ten motiv/antenu Vam muze zvysit dosah. Ale chte to najit to spravne misto.
S nejvetsi pravdepodobnosti by to prestalo kmitat pokud byste ho pripojil primo na kolektor toho trandiku. Spise dal od nej = bliz k UCC nebo kostre.
s přáním hezkého dne
Tomáš Chvátal
EZOP Praha s.r.o.
tel./fax.: 257320853