SIL: Pojistky a nadproudova ochrana

pyrin@volny.cz pyrin@volny.cz
Úterý Červenec 29 08:49:29 CEST 2008

Hm, takže když vezmu klešťák, strčím do něj vodič, tak naměřím hodnotu X.
Pokud bych vodič ohnul o 180°, to jest že bude ten závit závitovatější, tak
naměřím vícero proudu ? Nikdy jsem si toho nevšiml, že by to bylo jiné.
Totéž prakticky měřeno na malém proudovém trafu. Viditelný rozdíl
(dvojnásobek) byl až když jsem vodič protáhnul 2x středem proudovýho trafa.
A taky mi nedalo a protáhl jsem vodič tam, udělal smyčku a protáhl zpět a
skutečně na trafu nebylo nic.
pyrin

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 29, 2008 8:14 AM
Subject: RE: SIL: Pojistky a nadproudova ochrana

No já nevím. Podle mě je jeden závit takový případ, kdy drát kolem dokola
zcela obepne jádro. Prostrčený drát je půl závitu . U vinutých cívek se
často udává počet závitů na necelou hodnotu. Např. 5,75z znamená, že na
jádru je vytvořeno 5 celých závitů a drát jde na nožičky kostřičky cívky
tak, že se nekříží - tedy nevytvoří celý závit. Naopak 5.25z znamená, že
vývody cívky se při vedení na vývody cívky kříží - tedy je vytvořeno 5
celých závitů a 0,25z tvoří překřížené vedení k přívodům kostřičky cívky.
Počítat tyto desetiny má samozřejmě význam jen u cívek s malým počtem
závitů, kde se takový rozdíl ještě projeví. Pokud budu mít cívku se 30ti
závity nemají už desetinky význam.

Martin - OK1UGA