Aky programatorsky editor v Linuxoch

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Červenec 28 13:10:41 CEST 2008

Komentar v tom vimrc (bol bez bodky v /etc/vim) hovori, ze v debiane je ten noncompatible mod by default on... ved sa mi aj zdalo ze predtym bol ten vi este nepouzitelnejsi... ;-) Obavam sa zde ten behave mswin tam chodit nebude, este vyskusam, ale asi to to uz nezachrani.

Nie, nie, toto zdaleka nie je ono.

>Cili jinak receno, ten editor MUSI mit NAPROSTO stejne ovladani jako
>ten stavajici, chapu to spravne? Jinak si to bez uceni nedokazu
>predstavit...

V poslednom roku som vyskusal asi tucet editorov pod Win, a v ziadnom z nich by som nemal problem bez akehokolvek zacviku bezne pracovat... najdementnejsi bol ten eclipse a po nom editor z AVRStudia... ale inak vsade sipky znamenaju sipky, block highlight je shift-sipky, funguju ctrl-sipky, funguje home/end a spol., funguje ctrl-xcv (presnejsie ja pouzivam ctrl/shift-ins), ulozenie suboru (co je u mna po kazdych 3 riadkoch) je Ctrl-S, atd. Ak potrebujem nieco fajnovejsie, zacnem zurivo chodit po menu a obvykle to najdem, velakrat na prvy sup, lebo sa zachovavaju nejake nepisane pravidla.

V tych tradicnych *uxoidnych editoroch nic z tohoto neplati, bezbreho sa presadzuje nekonecne ego ich tvorcov. To bolo fajn kym boli standardom riadkove editory, rad som sa tych niekolko krkolomnych escape sekvencii naucil. Ale dnes uz je trocha ina doba.

wek