ARM pocet instrukcii

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Červenec 27 22:56:59 CEST 2008

Jeste si k teto tematice dovolim poznamky.

Nektere ARM se mohou zdat velice rychle ohledne pracovni frekvence, ale
pozor na cekaci cykly pri behu z FLASH. Pamet programu nestiha plnou
rychlost bez cekacich cyklu, takze ve vysledku i kdyz bezi na 55MHz,
nemusi to znamenat, ze udela z FLASH pameti 55M instrukci za sekundu ;).
Nektere typy to resi jakousi jednotkou, ktera se snazi tomu pomoct
(NXP), nekde je dost RAM a da se do ni nakopirovat program a spustit z
ni v plne rychlosti (treba i jen nejakou kritickou cast). U Cortex-M3
budete koukat na uzasnych 72MHz u STM32 a na horsich 50MHz u Stellaris,
ale kdyz se podivate blize, muze Vas to prekvapit, ze vic nemusi byt
vzdycky vic ;).

Jinak argument "nemam rad ATMEL" beru, vzdyt ja taky nemam rad "kdyz mi
spadne kladivo na nohu", kazdy neco nemame rad, ale myslim, ze to okolo
ARM jadra nemaji ATMELy spatne, pracuje se s tim prima. Ono by se reklo,
ze ARM si vyberu od jakehokoli vyrobce a neco na tom je, jenze ty
periferie se ovladaji ruzne a proto je dobre si vybrat pro zacatek ARM
od vyrobce, se kterym mi muze nekdo pomoct, je k mani od malych po vetsi
a nebo je k tomu dost prikladu atp. Prikladem treba k Cortex-M3 od
Luminary Micro (Stellaris) toho zase tak moc volne na webu neni (a nebo
neumim hledat, jiste).

A prohlednout si nejprve errata k typum od ruznych vyrobcu, vubec neni
od veci. Je hned videt, s cim nelze pocitat (treba HW handshaking u
seriaku u ATMELu) a kde budu na to muset jit pres nejakou fintu, abych
to obesel.

--
Jiri Bezstarosti