Sirka pasma digitalnich osciloskopu

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Neděle Červenec 27 19:44:17 CEST 2008

ono to nie je take jednoznacne :-)
S danym problemom sme sa stretli pred nedavnom ked sme sa rozhodovali
ake osciloskopy nakupit. On totiz nie je dolezity len 3dB bod, ale aj
ako vyzera frekvencna charakteristika. Medzi vyrobcami su velmi velke
rozdiely a nie su velmi ochotni tieto udaje ukazovat.
Jeden tvrdi ze nerobia ziaden signal processing a udavana sirka pasma je
skutocna a ze ich konkurencia nahana cisla tak ze robi signal
processing. No a konkurencia tvrdila samozrejme presne to iste. V kazdom
pripade nam tieto udaje nakoniec ukazali a bolo tam vidiet ze na
sledovanie 400MHz signalov potrebujeme 600MHz model od jedneho vyrobcu
(nebudem menovat) ale 1GHz model od druheho vyrobcu.
Parametre vstupneho filtra a to ci natahuju pasmo spracovanim signalu ma
samozrejme vplyv na impulznu odozvu. Pokial je tam vela matematiky tak
hrany obycajne prekmitavaju.
Pre zaujimavost - u novych high end osciloskopov si moze uzivatel pri
objednavke zvolit ci chce mat odozvu optimalizovanu na sirku pasma alebo
na kvalitu meranych signalov.
b.