Sirka pasma digitalnich osciloskopu

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Neděle Červenec 27 18:27:11 CEST 2008

Znamena to presne to jak je definovana sirka pasma, to znamena ze nad
tento kmitocet ma signal na obrazovce utlum. Neznamena to ze uvidite jen
sinusovku, ale vyssi slozky spektra budou potlaceny. Pokud je mi znamo,
tak u kvalitnejsich znacek neni definovana sirka pasma na pokles o 3dB,
ale na nejake relativne nepatrne cislo.
V praxi to dopada tak, ze signal vidite vice "zakulaceny" nez v realu
je. Je pak jeste otazkou jaky je vzorkovaci kmitocet, to se nevaze primo
na sirku pasma. Pro vzorkovani je pak ruzne pravidlo ze 5x, 10x nebo 20x
vic nez je frekvence signalu. Proste cim vic tim lip, zalezi co od toho
potrebujete ...

Tosa