ethernet po kroucenem paru

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pátek Červenec 25 08:13:25 CEST 2008

Jan Waclawek napsal(a):

>Ale ved to je len oznacenie vyrobcom. Nieco ako JAR, PUR, PRONTO... ;-)

Mate v tom docela zmatek. Tedy predevsim:
To oznaceni ADSL, HDSL atd neni oznaceni nebo nazev vyrobku ( jako je
jar, pur, pronto, vizír .....:-) ) ale typu, specifikace.. Stejne tak
jako treba  RS232 rozhrani, nebo V90 protokol.
Vyrobce je treba Symetricom,  Zyxel, nebo Siemens typ modemu je dany
presne danou specifikaci: ADSL, SDSL atd....

>Mam pocit, ale je to uz par rokov, ze sa dali na tych spominanych xDSL modemoch nastavit aj asymetricke rezimy, t.j. rozne rychlosti (a tym zrejme aj rozne rozdelenie pasma) oboma smermi. Takze sa smelo dali nazvat "A" ;-)

Jak uz jsem jednou chtel, ukazte mi alespon jeden typ xDSL modemu, ktery
umi  fungovat jako  Adsl  a zmenou nastaveni jako  Hdsl, nebo Sdsl.

> . Navyse vedeli robit aj akysi fallback (aj ho rad robil), t.j. podla aktualneho stavu linky menil modulaciu a tym aj maximalnu prenosovu rychlost jednym aj druhym smerom.  Ved predsa to vsetko je len otazka firmwaru.

 U ADSL modemu NE !   Treba uz jen pro ADSL annex A tak pro ADSL annex B
( jine up/down frekvence ) je to jiny hw, dany predevsim konstrukci
frekvencni vidlice. A zmenou fw nejde modem predelat.

>Ako som spominal, podobne to bolo aj s "klasickymi" modemami.

Ano, s analog modemy to tak bylo, s xdsl modemy to tak neni.  Kdyz mi
ukazete jediny  xDSL modem, ktëry umi ADSL+HDSL+XDSL zmenou nastaveni
nebo zmenou fw a zmenim nazor. Na poli xDSL se pohybuju uz od vzniku  a
zavadeni tehle technologie v CR a o takovem modemu nevim.
Pravdou je, ze i SDSL a HDSL modemu se pouziva mnohem min a proto jsou
podstatne drazsi. Navic tyhle  symetricke technologie pouzivaji  v 99
procentech pripadu jine datove rozhrani (G703, E1 )

> Bezny "dialup" modem co sa dal kupit v obchode potreboval ustrednu

Nemate pravdu, i ten nejjednodusi dialup umel  sekvenci AT prikazu
rovnou  udelat smycku a nasledne handshaking s druhym a stejnym, nebo
jinym ( s podporou stejnych protokolu ) modemem.  A nepotreboval k tomu
ustrednu a vyzvaneni.