KEELOQ zabezpeceni ( Bylo:Re: Prace : Uprava programu PIC proKEELOQ)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Červenec 23 00:49:12 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 23.7.2008 od Rollfree:

> No a u aplikaci Keeloqu je nejslabsim mistem prace s klicem. Jako
> naprosto fatalne spatne je pojeti ala firma F..., kde vsechny jeji
> vyrobky pouzivaji (pokud je mi znamo) jeden pevny klic.

Jinak by kodery nebyly kompatibilni s dekodery. Klic vyrobce musi byt
stejny a naprogramovany do koderu i dekoderu. Jinymi slovy, klicenka
by nesla prihlasit do systemu s jinym klicem.

Kdyz ja delam Keeloq zabezpeceni pro nejakeho zakaznika, programuji
samozrejme kazdemu jeho vlastni kod. Kdyz to dela F..., tak to seka
vsechno stejne, protoze mu to muze byt fuk a jde mu hlavne o to, aby
jeho vysilace souhlasily s prijimaci.

Nicmene klic vyrobce neni jediny zabezpecovaci prvek Keeloq, v
bezpecnem rezimu uceni (neni pripad F..., ale ja to samozrejme
nastavuji svym zakaznikum) je pri uceni generovan nahodny klic, ktery
se take pouziva. To znamena, ze pak klic vyrobce nestaci a je to
bezpecne i v pripade proflaknuti klice vyrobce (treba nasranym
zamestnancem).

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem