Čidlo

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Červenec 18 09:26:44 CEST 2008

MS>  chtěl bych požádat o radu. Mám impulsní optické čidlo, které
MS> snímá odrazy. Pokud neblikám diodou tak vše dobře funguje, když
MS> začnu diodou blikat tak se hodnoty měření sníží. Probíhají dvě
MS> měření těsně po sobě a hodnoty v druhém jsou větší jako kdyby se
MS> dioda postupně rozzářila, ale stejně výsledek nedosáhne hodnot
MS> jako při nepřerušeném osvitu.
MS> Potřeboval bych poradit co způsobuje ten pomalý náběh diody.

Může to být vlastnostmi snímacího prvku.

Taky to může být tou LEDkou, protože dnes jsou tyto diody mnohdy odpad z
výroby laseru. A laseru trvá než se rozsvítí, když se moduluje laserem,
nikdy to není 0/1, ale svit má nějakou minimální hodnotu.

Dejte tam poctivou komunistickou LEDku a uvidíte. Mimochodem, to co se ve
škole o diodách učí, platilo opravdu jen na ty poctivé dělané za komunistů,
už ke konci komunistů západní diody i báze tranzistorů se pozvolně otvírají
skoro o 50% dřív.