volne na tema kondenzatory - problem s blokovacimi kondenzatory a vyrobou

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Červenec 14 23:48:18 CEST 2008

> Ach tak, no to je jasne, spatne jsem vas pochopil.

To je O.K. Ja som nad tym stravil trochu viac casu, nez Vy. Takze su veci,
ktore su mi jasne pri zbeznom pohlade. Len uz sa tomu nevenujem.

> Nehledal jsem, vyrobce jsme zvolili strategicky pred necelym rokem na
> zaklade
> dotazu zde v konferenci a zatim jsme u nich (4 typy desek) nezaznamenali
> problem, ani s kvalitou ani s technologii.

Kto vie osadit 0201 by zaujimalo vcelku aj mna, kvoli vseobecnemu prehladu.

> Tantaly jsou hned vedle BGA pouzdra, pady oblozeny prokovy do tech
> napajecich vrstev,

o.k. to bola len doplnujuca otazka.

> impedance spojeni mezi pady procesoru a kondenzatory rekl bych
> prijatelne mala.

O tomto by sme mohli diskutovat, ale hlavu Ti tym magorit zbytocne nechcem.

> taky

> Priznam se ze jedu spise podle citu a podle dokumentace k vyvojovemu
> kitu,
> protoze spocitat to ihned neumim a v nasi firme neni dostatecne zazemi -
> zejmena ve firme neni nikdo zkusenejsi a ja zas nemam dost casu studovat.

Neviem ci je tento pristup dobry, pretoze neviem rozdiely medzi Tvojim kitom
a Tvojou aplikaciou. A samotne konstatovanie mam tam ARM vcelku nic nehovori...

> Marne hledame noveho spolupracovnika, vsichni chteji spolupracovat
> externe, navic vetsina je ze vzdalenych mist.
> Potrebujeme nekoho kdo bude normalne pracovat u nas v praze.
> Takhle je to cele na mne v docela neprijemnem casovem presu.
> TJ. snazim se to udelat nejlepe jak umim s moznosti doresit detaily
> pozdeji - proto snaha o silne predimenzovani.

To je vo vseobecnosti problem. Vies predstava sedenia 8 a viac hodin cumenim
do monitora nie je prilis lakava. Tvoj postup v danej situacii je tak trochu
ako chodenie po tenkom lade, nikdy nevies kedy sa prelomi. Dimenzovat musis
vediet a hlavne co treba dimenzovat.

> som sa
>
> Na EMC, EMC, a EMC, zatim mam jen predimenzovani, predimenzovani a
> predimenzovani

Ako som uz napisal, musis vediet co predimenzovat a ako predimenzovat.

> a pak chvili casu na jinou praci a pripadne za nekolik tydnu rework.
> Neni cas se s tim s**t, sef mi funi na zada.

Toto je dalsi fenomen, ja neviem pracovat v permanentnom casovom strese, som
skor za "pracovny veget" a klidek.

> Mimochodem muj nedostatek casu vyplyva take z toho ze na nasem projektu
> spolupracujici akademici z jedne ceske technicke univerzity neumi dodat
> dokumentaci tak aby se nechala hned vyrobit a vse po nich musim
> predelavat.

Poznam, ale nie z tunajsich krajov... Dnes su to doktori. (Uz vidim Dana,
ako sa zase naser...)

> Netvrdim ze je jejich povinnost vedet co je gerber, kdyz na rozdil ode
> mne ty
> obvody musi umet spocitat, coz bez delsi pripravy nesvedu naopak ja, ale
> proste pak uz se to dohromady neda stihat.

Preto jedna z veci je ten klud, to by si neveril, co vsetko dokazes.

> Byl muj pokus o predimenzovani toho blokovani (v prikladu, je tam toho
> vic) hloupy?

Asi nie, ale konkretna schema je schema, a potom ceruzka a papier.

> Nebo byla chyba se nechat zamestnat ve firme s tak nedostatecnym zazemim
> s tim ze za vic penez nez mi nabizeli jinde?

Peniaze su jedna vec, ako dlho to vydrzis druha. A velkost firmy, no pokial
mas v nej svoj primerany podiel na ziskoch da sa tolerovat. Velkost firmy
nie je ale rozhodujuca, dolezite su stres, pracovna pohoda a atmosfera,
kolegovia.

> Abych nebyl sam proti sobe (kdyz, jak uvadim, stojime o nove
> spolupracovniky,
> zejmena o ty zkusenejsi) musim dodat, ikdyz nemohu takhle do plena dat
> nic konkretniho, ze se u nas jedna o velmi zajimavou praci.

Vies ja mam dnes ine kriteria. Reci o zaujimavej praci ma nejako moc
nenadchynaju. Skor vidim za tym tu neprijemnu stranku.

> Jakub

> PS: Vasi nabidku (A.J.) jsem zaznamenal a slitosti presel s tim ze vy
> jste nevimkde na slovensku a my v praze.

Skoda...

Ale este Vam dam jeden tip pomimo. Vy tam mate na FEL isteho pana Zahlavu.
Zozen si jeho skripta, je to vcelku dobry vycuc kniziek, z ktorych vacsinu
som precital a navyse v cestine. Vrele odporucam.

A.

Si muž? A chceš porozumieť ženám?
http://www.lesk.sk