Kondenzatory pro VFO

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Sobota Červenec 12 20:32:27 CEST 2008

cakal som kedy sa ozves s pripomienkou odkazujucou na obrazog v tvojom
mozgu. Ucelom tohoto cvicenia nebolo podrobne analyzovat nahradnu schemu
kondenzatora so vsetkymi parazitnymi prvkami - ako napriklad
indukcnostou privodov.
Cielom bolo skor ukazat ze aj kondenzator ako prvok bez akychkolvek
vyvodov, ale s urcitymi fyzickymi rozmermi ma principialne obmedzene
frekvencne pasmo v ktorom sa da pouzit tym ze je koli vysokym hodnotam
permitivity dielektrika "elektricky velky". Takze aj kondenzatory
fyzicky relativne male (niekde okolo velkosti 1206) budu mat rezonanciu
elektrickym povodom z dutinoveho rezonatora v oblasti od desiatok ale
bezne okolo 100MHz. Takze nech budu vyvody a ostatne parazitne elementy
akokolvek male, toto bude limitujuci faktor.
Napriklad u vysokofrekvencnych vykonovych kondenzatorov je frekvencna
limitacia casto prave tento jav, nie dlzka vyvodov. Ta sposobuje
rezonancie az ovela vyssie.
b.