Spotreba AV recieveru a audio zesilovacu?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Červenec 7 21:18:23 CEST 2008

Saša Svobodová napsal(a):

>Hezke odpoledne,
>
>    hlucha nejsem, nastesti. Kdyz posloucham hudbu, tak chci, aby hrala
>dobre, cili nevidim jediny duvod proc hnat zesilovac do limitace.

Ono je treba se na to divat trochu "zesiroka"
 Pri velke dynamice muziky  limituje treba 100W zesilovac uz pri velmi
male stredni urovni hlasitosti. Je li vykon maly ( tim myslim treba
onech 100-200W)   a reprosoustava  trochu min citliva, tak limituje
zesilovac prakticky porad, lepe receno pri modulacnich spickach :-) Jen
si to clovek neuvedomuje.

Dam priklad - pokud budu sledovat film, kde se normalne mluvi, jezdi
auta  atd... je vse OK. Pokud by ale mel byt detailne zachovan zvukovy
prenosovy retezec , pak treba vystrel z pistole ( start proudoveho
letadla) by musel byt stejne ohlusujici, jako v realu, v pomeru k
mluvenemu slovu. Ale neni, protoze to neni mozne...... dynamika
zvukoveho zaznamu je komprimovana. Stejne tak jako treba zvukoveho
zaznamu z nejakeho koncertu. Pokud je ten zaznam zaznamenan kvalitne -
tedy i se zachovanim dynamiky, tak  je dulezite, aby i koncove
zesilovace ( a reproboxy) dokazaly ty maximalni urovne prehrat .
U VKV rozhlasu staci maly vykon - dynamika rozhlasovych relaci je silne
komprimovana ( videl jsem  merice urovne modulace na vf PA VKV a
prakticky rucky stoji na jednom miste) a  je temer jistota, ze nejde
prebudit koncove PA.

> Tam se
>pak kazdy chova jinak. Je urcite pravda, ze booster ke kytare osazeny
>elektronkou bude znit jinak, nez tranzistorovy, ale zesilovac k
>reproduktoru preci neni booster a ma jiny ucel.
>
>    Stejne mne fascinuji silene vykony aparatur co maji lidi doma.

Prave kvuli rezerve  pri poslechu nahravky, ktera ma velky dynamicky
rozsah. Ze takove muziky neni mnoho je pravda.