OT: este chvilu vikend - prieser pri osadzovani...

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Leden 28 12:11:19 CET 2008

... a to som pritom myslel uplne vazne.

Jeden z velkych problemov vyroby modernych digitalnych IO je, ze ich plne otestovanie (t.j. vsetky mozne vnutorne stavy) trva prilis dlho (citaj: je drahe). Tak sa hladaju cesty ako si to ulahcit a vyhodit tie ocividne zle hned na zaciatku. Preto jedna z najdolezitejsich metod testovania je meranie napajacieho prudu. Uz aj ked nie je ziadny vstupny stimul (po resete napriklad), vie sa presne, kolko napajaci prud v pokoji ma byt, a spusta chyb sa tym da odhalit a uz sa dalej ani netestuje.

Nieco podobne by sa mohlo aplikovat aj na taketo "predtestovanie" - zapnem a ked dymi je to zle - aj ked u analogariny to samozrejme plati v obmedzenejsej miere, na vymenene/otocene suciastky prip. skraty na plosaku (tymto pozdravujem vyrobcov DPS) to ciastocne moze zafungovat. A viacmenej nic netreba pripravovat.

Pochopitelne aby to fungovalo, musia byt zabezpecene aj tie spravne organizacne, "ludske" vazby (t.j. ak to zadymi u osadzovaca tak je to na jeho triko); a to je mozno ten najvacsi problem.

Mimochodom, skraty na plosaku by nemusel byt problem keby vyrobcovia ozaj robili proklamovany elektricky test... (a to sme zasa spat u tych vztahov, ze?)

wek