Smernice RoHS v zakazkove vyrobe

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Neděle Leden 27 10:41:13 CET 2008

No na RoHS.cz se píše: "Výrobce zařízení má zajistit, že jeho produkty
neobsahují šest zakázaných složek. Směrnice neupravuje výrobu
jednotlivých komponent a náhradních dílů. Výrobce tedy musí sám
zajistit, aby žádná z komponent jeho produktu neobsahovala zakázané složky."

Kdysi jsem ještě viděl reklamu na nějaký RoHS analyzátor a mimo jiné se
tam psalo něco ve smyslu, že když používá velký výrobce určité prvky od
subdodavatelů a ty budou obsahovat např. olovo, tak odpovědný je ten
hlavní dodavatel a že pokutu, která mu bude udělena, nebude moci vymáhat
po subdodavateli, protože ten na to prostě nebude mít, a proto by si měl
koupit vlastní ROHS analyzátor a prověřovat si vše dopředu sám.

Osobně si myslím, že stavět dnes PbFREE v malém není problém - pozlacená
nebo nějak organicky ošetřená deska stojí zhruba stejně jako HAL a
všechny nové součástky se dodávají PbFREE. Takže ušetřit pár korun a
riskovat se IMO nevyplatí.

OH

PS: PbFREE HAL je pro DPS zabiják. Vyžaduje totiž vyšší teplotu než
olovnatý HAL a na takovou teplotu není DPS stavěná a když dostane při
pájení znovu podobný teplotní šok, nemusí to přežít. Navíc je HAL dost
energeticky náročný a proto relativně drahý. Psal mi to kdysi jeden
výrobce desek.

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |