Stavime PA 600W s MRF6VP11KHR6

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Leden 25 21:44:21 CET 2008

Mno, neviem ci ten Jano z Tvojho uvodneho pribehu som bol ja, a uprimne povedane VF ho*no rozumiem; ale celkom by som sa bal o stabilitu zariadenia ktore stoji a pada na mnohych nastavovanych prvkoch (aj ked su "mechanickeho" charakteru) a este mnohejsich prvkoch ktore teplotou a casom menia parametre (tranzistory, diskretne prvky, a trebars aj konektory). Nespominal tu nahodou niekto moznost lavinoveho sirenia poruchy? Hybridy ako take tomu asi tazko zabrania, nie? Mozno by sa dali moduly doplnit aj monitorovanim a ochranami (pochopitelne s jednocipom :-) ), ale to zvysuje uz aj tak potencialne velku komplikovanost zariadenia, aj ked mozno to je jedina cesta. Tranzistory, aj tie z lokomotivy, su proste fajnovost ale lampa je kus poctivej strojariny co nieco znesie.

Ono jedna vec je zariadeniu (akemukolvek, vo vseobecnosti) napisat papierovu specifikaciu a v laboratornych podmienkach ho postavit a tamtiez aj uspesne prevadzkovat; a druha vec je zariadenie mat bomben- und idioten-fest, s vedomim ze sa bude pouzivat v roznych polohach, teplotach, s patologickym napajanim, budenim aj zatazou, v prudko sa meniacich podmienkach, bude sa prenasat, posobit nan vibracie, sem-tam donho natecie voda prip. nejake napoje pred alebo po spracovani :-) atd. Vies, ja verim tomu ze toto sam vies omnoho lepsie nez ja, a do pozicie "a just to tak ide spravit" sa stavias viacmenej z akademicko-debatneho dovodu; ozaj by ma zaujimalo keby si skusil spisat vyvazeny zoznam plusov a minusov jedneho, druheho ci tretieho riesenia (lampa, malo co najtucnejsich tranzistorov, viacej chudsich tranzistorov).

Mimochodom, znova, nie som odbornik, ale verim tomu ze >100W VF tranzistor nie je v skutocnosti tranzistor ale integrovany obvod pozostavajuci z mnozstva tranzistorov a prisposobovacich obvodov; akurat je to na spolocnom substrate (ci uz ako monolit alebo hybrid).

Pokojne ma sprdnite.

wek

PS. Len aby som bol v obraze, bavime sa stale len o uzkopasmovom zosiku, ze?