Metalhalogenidova vybojka + svitidlo z Makra

Aleš Chlubný ales.chlubny@seznam.cz
Pátek Leden 25 21:03:34 CET 2008

Dobry den,
u MH vybojek vyrobce vetsinou udava povoleny uhel ve kterem mohou byt
nakloneny, u moji 400 wattove Philips Master HPI-T je to +-20 stupnu od
vodorovne pozice. Nevim proc tomu tak je, ale nejaky duvod to zrejme mit
bude.

S pozdravem,
Ales Chlubny

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of HW CNCnet.info
Sent: Friday, January 25, 2008 8:01 PM
To: HW-news
Subject: Metalhalogenidova vybojka + svitidlo z Makra

Pri vcerejsi navsteve Makra jsem neodolal a koupil MH vybojku a k tomu cele
svitidlo i se starterem. Cena za 150W provedeni byla 1400Kc s DPH (1050
svetlo a 350 vybojka) takze docela dost dobre.

Koupil jsem si to jako nahradu misto halogenovych vanicek co pouzivam na
sviceni kdyz doma neco potrebuju nafotit nebo kdyz si potrebuju POSVITIT v
dilne pri praci. Ta 150W vybojka dava uctyhodnych 11.800 lm (koukal jsem ze
jini vyrobci uvadeji u svych az 14.000).

Svitidlo je docela pekne - tl.lita vanicka, ale pro sviceni doma je treba
udelat zasadni upravu - pri startu nez se stabilizuje horeni si tam ta 2kg
tlumivka pridelana na prostem Lku z 2mm plechu dela opravdu co chce a skace
to po stole a vrci snad vsechno co tam je. Vyresil jsem to silikonovou tubou
a vsechno co slo pritmelil - ted cekam az to ztvrdne zda to pomohlo.

Takze tolik reference kdyby nekdo shanel. Maji od 150W a po 400W, ktera ma
snad 120.000 lm. :-)

Ted dotaz - primo u vybojky byl papirek s anglickym upozornenim:

To avoid unnecessary colour deviations the lamp must be inserted in the
luminaire such that the bulge on the discharge tube is not pointing
downwards during lamp operation.

Nejak chapu, ze se asi jedna o ten technologicky pupik na bankach, ale co
tim mysli nechapu - ze to pusobi jako opticka vada a mam to ocit smerem k
parabole kde to nevadi?

--
Radek Vicek