Pretypovavani promennych v cecku

Dipl.-Ing. Michal Kováčik kovacik@toolsquare.com
Pátek Leden 25 12:41:41 CET 2008

To je pravda, tiez som v nejakej ucebnici jazyka C cital radu, ze: "Ak mas
pochybnosti, zatvorkuj!" :-)

Pokud nemate jistotu tak pretypujte vsecko a postupne.
Nektere prekladace kaslou na logiku a na .... a delaji si to obcas po svem,
napr Ke**.
Kdysi jsem dostal radu ze: pretypovani a zavorky jsou zadarmo a zbavuji
pochybnosti.
Petr

----- Original Message -----
From: "Šula Miloš" <sula@rps.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 22, 2008 11:48 AM
Subject: Pretypovavani promennych v cecku

Chtel bych se zeptat, zda je jedno jestli pretypuji v C kompilatoru ve
vyrazu prvni operator nebo posledni, zda mi to vrati vzdy stejny vysledek ?
Jde mi o to zda si prekladac nejdrive projde vsechny promenne a podle
nejpresnejsi promenne zvoli typ promenne pro mezioperace a nebo to funguje
nejak jinak ?

Bude vysledek techto vyrazu stejny ?

int16=100*((float)int16/1024)
int16=100*(int16/(float)1024)
int16=(float)100*(int16/1024)

tohle samozrejme vrati vysledej jiny, jelikoz se pouzije deleni bez
desetinnych mist:
int16=100*(int16/1024)

dekuji
Milos Sula