RE: Elox - hrubě šedý ale jednoduchý + čelní panely

mi3 mi3@centrum.cz
Čtvrtek Leden 24 18:46:15 CET 2008

Zdravím konferenci,

 pro chladiče které není vidět (yabarvení je často nerovnoměrné, záleží na
druhu materiálu) jsem používal zbytek kys. solné + peroxid + voda co zůstalo
po leptání pls.
Při přípravě roztoku pouze pro elexování je nutné v něm rozpustit kousek
mědi (drát..) jinak si to hliníku/duralu ani nevšimlo.
Roztok se v průběhu rychle zahřívá -> čím teplejší tím tmavší odstín šedé.
Podle potřeby chladič ochlazovat v čisté vodě.

Čelní panely
Pokud jsem dural /hliník rychle tmavnul/ napřed podélně přejel hrubým
šmirglem a roztok chladil, výsledkem byly krásné eloxované čelní panely
sjemnými šedými čárkami.  Podle potřeby dochlazovat v čisté vodě.
Dělával jsem to venku - chlór.

Mirek

-----Original Message-----
From: Martin Locker [mailto:locker@vosrk.cz]
Sent: Thursday, January 24, 2008 12:00 PM
To: 'HW-news'
Subject: Elox

Zdravim,

vim, je zde nekolik lidi, kterym neco chemie a mozna i eloxovani hliniku
rika. Tak bych se chtel zeptat na nekolik veci okolo toho. Chtel bych to
zkusit v domacich podminkach.
Nasel jsem spoustu navodu, takze vseobecnou povedomost uz mam. Jde mi o
pripadne osobni zkusenosti.

K dotazum:
1. lazen pri tvorbe eloxu se musi chladit (nasel jsem velmi rozdilne
pozadavky)
	co je spravne kolem 25 stupnu, nebo kolem 0 stupnu. Tech 25 by bylo
stravitelnejsich 2. jak je to s vyvinem vodiku? Je to tak meale mnozstvi, ze
se toho clovek nemusi bat,
	nebo se to musi resit (tedy pri eloxaci dilu cca 1-2 dm2, tj. proud
cca do 10A).
3. jak je to s barvenim. V tech amaterskych clancich doporucuji textilni
barvy,
	da se takto dosahnout rozumneho vysledku?

Diky

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou
e-mail: locker@vosrk.cz