Radioamaterske koncaky (bolo Re: polovica VF systemu pre LHC uz bezi)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Leden 24 11:56:54 CET 2008

zlucovac je velmi jednoduchy obvod. Kedze sa vsetko deje uzkopasmovo
staci obycajny Wilkinson, co je na vyssich frekvenciach dva kusy 70.7
Ohm kablu a 100 Ohm odpor. Ak sa to neriesi na plosaku kde sa da
vytvorit vedenie s takmer lubovolnou impedanciou tak sa da pouzit 75
ohmovy kabel.
V pripade ze sa predpoklada ze vsetky koncaky budu fungovat s rovnakym
signalom tak sa da vypustit aj ten 100 Ohm odpor, ale je tam potom
urcite riziko :-)
Na nizsich frekvenciach sa da nahradit ekvivalentnym LC obvodom.
Na taketo schemy netreba ziadne extra meracie pristroje, staci wobler.
Vyuzitie cirkulatoru je samozrejme lakave, neviem ako na amaterske
pasma, ale male cirkulatory okolo 400MHz som kupoval v jednotkovych
mnozstvach v cene okolo 100eur. Tranzistorove zosilnovace sa ale daju
navrhnut tak aby zniesli odrazenu vlnu. V katalogovych listoch sa to aj
casto uvadza.
Riesenie s paralelnym radenim viacerych malovykonovych koncovych stupnov
je technicky rovnako funkcne ako jeden velky tranzistor, akurat je to velke.
b.