Pretypovavani promennych v cecku

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Středa Leden 23 11:35:54 CET 2008

A nejvíce je těch nevýznamných keců okolo :-)

Jelikož jsem nachcípaný a tudíš extrémě líný i na moje poměry, tak to
nebudu dohledávat v referenci, ale pokud si dobře pamatuji;

Pro výpočet a pro implicitní přetypování se použije vždy ten "větší"
typ pro právě a jen pro ty členy výrazu se kterými se počítá (respektive
kompilují). Žádná predikce se nekoná.
Když se nad tím zamyslíte, tak jak by jste jste chěl kompilátor
přesvědčit aby kompilal tak jak máte momentálně na mysli, je mnohem lepší
aby dělal to co mu napíšete :-).

Naučil jsem se v C uvažovat tak že výraz interpretuji od prvotní operace
(většinou ten v nejvnitřejší závorce) a nic si k tomu nepřidávám. Zatím
i to vychází.

A to i pro
int16=(float)100*(int16/1024)
int16=100*(float)(int16/1024)

Napadlo mě že by to v druhém případě mohl odhadnout, ale ne, počítá to
pořád stejně (gcc). To je podle toho co vím správné.

Bližší informace určitě najdede v C referenci.

Ale když jseme u toho kecání, tak jestli kompilujete Keilem, tak bacha na
něj. Strávil jsem několik hodin, které měly neblahý vliv na mé
sebevědomí, kdy to byla chyba kompilátoru. Ano, jsem si jistý, po přidání
zcela nevýznamného nopu to začalo funovat. A bylo to dvakrát. Je to pak
vidět v lst souborech, prostě tam chybí přeložené řádky, což je u
větvení trošku nemilé. Bohužel kód už nemám, ani nebyl veřejný.

Mimochodem experiment s jedním kompilátorem na jedné architektuře ještě
není důkazem, pokud k tomu nepředložíte specifikaci, že je to
dokumenované a očekávané chování.
Aby se vám to pak ma MIPSu nechovalo jinak než na i386 jako mě :-).

ced