Pěkná anténa 145MHz

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Neděle Leden 20 20:23:59 CET 2008

To jsem si taky myslel, než jsem EME začal dělat. Pravda je ale taková,
že se tam mění velmi rychle podmínky. Signály mohou během hodiny vyrůst
o několik dB a zase se ztratit. Někdy jsou ty fluktuace poměrně rychlé,
jindy jsou sinnály poměrně stabilní. V průběhu delšího času se střídají
lepší i horší podmínky, kdy se signáli mění i o více než 10dB.

Co se týče toho fázování není to tak strašné. Alespoň na 144MHz. Prostě
se to udělá nejlépe jak umím a ono to bude fungovat. Pokud na tom
ztratím desetinu dB nedá se nic dělat - v praxi to stejně nepoznám. Je
dobré alespoň použít kabely z jednoho klubka, kde lze předpokládat
podobné vlastnosti. Pochopitelně pokud má někdo možnost měřit je to
jedině dobře. My ostatní smrtelníci to prostě nastříháme (tak přesně jak
je to možné) a ono to funguje :-). Podotýkám, že u mých antén nejsou
používané laděné délky kabelů, jen je nutné aby byly elektricky stejně
dlouhé ale na přesné délce nezáleží.

Se zařízením popisovaným na mém webu jsem dělal odrazem o měsíc např.
stanici IT9CJC s anténou 7el. a 120W výkonu. Takže si troufám tvrdit, že
to funguje :-). A to i přesto, že jediné měření bylo ověření PSV pomocí
přístroje MFJ-269. Tím se nechlubím, Jiné přístoje prosně nemám k dispozici.

	Martin.