avrgcc s assemblerem

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Pátek Leden 18 08:48:40 CET 2008

On Thu, Jan 17, 2008 at 09:03:34PM +0100, Tomas Chvatal wrote:
> Zdravim,
>
> ucim se C a avrgcc a je mi jasne ze nekdy budu chtit neco pripsat k cecku v
> asaku
> a nekdy mozna naspat vse rovnou v asm.
> Otazka zni - jaky assembler pouzivate a proc ?
> Asm zabudovanej v avrgcc je lepsi nez ten od Atmelu ?

Uz tim, ze se da dobre kombinovat s c-ckem.

Obecne bych to videl takto:

 a) pokud potrebujete zoptimalizovat kousek kodu, pak je
nejlepsi inline assembler v c-cku (viz napr.:
 http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/inline_asm.html [en]
 http://www.mikrocontroller.net/articles/AVR-GCC-Tutorial#Assembler_und_Inline-Assembler  [de]
)

 b) pokud potrebujete vetsi optimalizovany (nebo presne casovany) kus kodu,
pak lze spolu michat c-ckovske a assemblerovske zdrojaky (kazdy v jinem
souboru). To je napr. vhodne, pokud je potreba nejakou delsi presne casovanou
obsluhu preruseni, ta se soupne do .S souboru, ten nezáživný zbytek do .c ..)

 c) pokud chcete delat neco hodne malickeho primo jen v asm (nebo pouzivat
starsi AVR-ka jako ATtiny12), pak je mozno pouzit jakykoliv assembler,
vyjde to na stejno (stejne, co se tyce generovaneho kodu si clovek nepomuze;).
(Osobne bych ale tady spis doporucoval vykaslat se na tiny12 a assmbler
a pouzit tiny13 a c... Tedy pokud nejste ze zasady masochista;)

P.T.

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net