Kondenzatory v pulsnich zdrojich?

Mirek mi3@centrum.cz
Čtvrtek Leden 17 07:06:32 CET 2008

klasicke linearni usmernovace; spolehlivost nad tento rozdíl ve
spotřebě- toť ta rada :-) Mirek

> [...]
> archeologove by ho meli najit funkcni, tedy presneji pobezi 7/24 a pokud mozno 10-20 let :-).
>  Prvni variantou je pouzit klasicke linearni usmernovace, pro ktere hovori  cena
>   a    jednoduchost navrhu, proti je efektivita a energeticka
> narocnost. Preci jen  50mA na 5V je za 10 let 22kW/h a na 12V  53kW/h.
>  Druhou variantou je nejaky ten pulsni menic, pro ktery hovori
> vyssi energeticka efektivita, proti vyssi slozitost, vyssi cena a prave otazky zivotnosti elitu.
> Diky malemu vykonu a instalaci uvnitr lze predpokladat provoz pri celkem soldnich teplotach 10-30C.

# # >>
# # >>  >ci je to 5000 alebo "az" 8000 je myslim celkom jedno. Ked vezmeme do
> # uvahy
> # # ze
# # >> # rok ma okolo 8700 hodin tak je to zufalo malo... Na nonstop prevadzku v
# # >> # dolezitych zariadeniach treba vyberat kvalitne komponenty a vsetko
> # rozumne
# # >> # predimenzovat.
# # >> # b.
# # >> #
# # >> # Nedávno se tu probiraly pulsni zdroje, dovolim si v teto souvislosti par
# # >> #  dotazu.
# # >> #
# # >> #  1. Jak se pocita proudove zatizeni C za tlumivkou, pokud znam krekvenci,
# # >> #  step-down menice, velikost napeti Uin UOut a odber ze zdroje ?
# # >> #  2.  I u nizkoimpedancich C vyrobci uvadi zivotnost 2000 az 5000 hodin,
> # coz
# # >> #  pravda neni mnoho, lze vubec pulsni zdroj pro trvaly provoz navrhnout
> # pro
# # >> #  zivotnosat v radu desetileti?
# # >> #  3. Lze v pulsnich zdrojich púozit tantalove kondenzatory?
# # >> #
# # >> #  Dekuji